Bromölla Till Brisbane

2013-04-05
11:49:37

Första Betygen!

Äntligen hemkommen från skolan (ca 18:00). Tråkigt med så långa fredagar, blir liksom ingen tid över till annat.
Men vad gör det, är ju faktiskt här i första hand för att plugga.

Vi läser som jag nämnt tidigare våra kurser i femveckorsblock, vilket innebär att vi var femte vecka avslutar ett gäng kurser och får våra slutgiltiga betyg i dem.

För min del såg första betygsättningen ut såhär:

Digital illustration - PD
Design and culture - PD
Professional practice - PD

Betygsskalan ser ut såhär:

Competency Attained (Graded) - CO*
Competency Attained (Ungraded) - CO
Performance with Merit - PM
Performance with Distinction - PD

Med andra ord har jag än så länge högsta betyg i alla kurser jag läst! :D Förhoppningsvis kan jag hålla det så också.

 

Nog skryt om skolan, mer snack om vardagen.
Från och med nu ska jag börja bokföra allt jag köper. Det har gått åt väldigt mycket pengar redan och det ser ut som att jag kommer få leva ganska fattigt framöver, tråkigt nog.

Men tack och lov så fick jag ett litet paket på posten av mamma och pappa innehållande tuggummi, O’boy och godis så nu slipper jag lägga pengar på sånt för ett litet tag iallafall.
Det tog dock nästan tre veckor för det att komma fram.

 

Om Du också känner för att skicka något till mig så är min address:

Unit 35B
1848, Logan Road
4122 Upper mount Gravatt, Brisbane
Queensland, Australia.

Tack på förhand ;)

Nu ska jag sätta mig och göra lite research till en av mina kurser och sen ska jag bara slappa!
Tjo!

Bild på solnedgång, sett från min roomies balkong.
 
Bilden blev lite suddig, jag får skylla på att jag aldrig tagit bild på åskoväder förr.
 
Kommentarer:
#1: Pappa Kent

Högsta betyg!!! Det är min grabb det! Duktigt!

2013-04-05 @ 14:33:56
#2: My

Åh vad roligt att läsa din blogg. Jag pluggade på Martin College 2010 och bodde på samma studentboende som dig. Fasen vad man längtar tillbaka alltså, ta vara på tiden där nere och spendera så mkt tid du kan nere i Byron Bay! Bästa stället ever! :)

Svar: Jag skriver dock inte så mycket ^^ För lite tid över efter allt plugg :pVad pluggade du för program?
Ja får ta och åka dit snart, har inte varit där än men alla säger att det är grymt!
BogrenC

2013-04-06 @ 17:22:17
#3: My

Hah jo jag vet, fan vilken chock man fick när man var van vid sveriges studietakt och kom dit... Jag pluggade graphic design, så om melissa, toby och Tarnya jobbar kvar får du gärna hälsa :) Do it! Det är grymt, en bit att åka men det är så värt.

Svar: haha ja verkligen, detta är helt sjukt intensivt!Åh :D De har dock tydligen ändrat programmet ganska markant nyligen, men det är väldigt givande :) Har du någon portfolio på nätet man kan ta en titt på? Hade varit kul att se vart utbildningen har tagit dig.
Jag har inte träffat några lärare vid de namnen än men kanske gör det i de kommande kurserna :)
BogrenC

2013-04-08 @ 09:49:54
#4: Ina med fam.

Hej Stoffe. Bra jobbat,fortsätt så .Förstår att du har det bra.Kram från oss.

2013-04-08 @ 22:14:33
#5: My

Jaså är det from bad to worse eller? haha. Nej men jag är glad över att studietempot var högt, man åkte ju verkligen inte hem utan kunskap. Hmm.. jadu, planen var att bli anställd men jag startade eget 6 månader efter jag kom hem. Min idé var att jobba med grafisk design men det gick över i beställningsjobb på målningar och porträtt så nu gör jag enbart det faktiskt, med undantag för några loggor etc.
Min portfolio finns dels om du söker My Kind of Art på facebook, eller på myhansson.com. Så jag är nog fel person att fråga haha, men många av mina klasskompisar har egna firmor där dom arbetar med grafisk design så dom lyckades väldigt bra! :)
Mäh! Har alla slutat kanske, Toby som var världens bästa lärare....

Svar: Jag vet inte hur snurrigt det var innan men snurrigt är det iallafall!Och jag skulle vilja säga att utrustningen kunde varit bättre, datorerna och skrivarna är utdaterade och de har inte ens en A3-skrivare tillgänglig på skolan...
Ja, bara på den lilla tiden jag har varit här har jag lärt mig extremt mycket :D
Gud vad kul! Ska gå in där och kika då ^^
Min plan är också att starta eget sen så det låter bra.
Ja det verkar ju synd om det är så.. Är dock väldigt nöjd med de lärarna jag har haft än så länge iallafall :)
BogrenC

2013-04-09 @ 08:14:53

Du är duktig, du Stoffe! Det visste jag ju redan. Lycka till i fortsättningen också. Kramen

Svar: Haha tack för alla goa kommentarer, de fick mig att le stort och till och med skratta lite lätt ;) När vi badade i poolen mitt under åskovädret funderade vi innan vi hoppade i om det faktiskt fanns någon verklig risk att blixten skulle nå ner till oss. Poolen är nämligen omringad av ganska höga byggnader, vilket dock gör så att det blir väldigt få soltimmar där..

Yes! Det var O'boy i paketet! :D
Jag har tagit studielån via CSN i Sverige, det var tyvärr ganska snålt med pengar.. Och några besparingar fanns inte heller direkt att ta med sig. Jag har dock fått mycket bra kritik från min lärare som har ett helt enormt kontaktnät inom branschen och han har även sagt att han får jobberbjudanden som han brukar passa vidare till sina elever. Det ser med andra ord lovande ut på jobbfronten :)

Kramar från Brisbane!
BogrenC

2013-04-12 @ 14:25:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: