Bromölla Till Brisbane

2013-02-13
12:29:50

Andra dagen i skolan
Nu har jag varit student på Martin College i två dagar, och jag känner att jag har fattat lite mer hur skolsystemet här fungerar och hur det är tänkt att man ska plugga. Det är inte lätt kan jag säga!

Idag har vi haft Design and Culture hela dagen, vilket var jävligt intressant. Vi började med en liten snabb genomgång om ämnet och sen körde vi igång med ljusets hastighet att gå igenom lite olika stilar av konst, varpå vi fick en uppgift som jag inte fattade ett skit av... Vi skulle välja ett konstverk och beskriva det, vad det var för stil, vem som gjort det, när det var gjort, hur vi tyckte att den påverkade oss och så vidare.. Och allt det på typ 20 minuter! Inte den bästa prestationen jag gjort i mina skoldagar kan jag ju säga haha!
Man är inte riktigt van vid att studera i denna hastigheten, allting går i 190! Man hinner inte riktigt med..

Men, men! Det blir nog bra tillslut när man kommit in i det lite mer och vi får lite mer praktiska uppgifter istället för massa teori.

Nu ska jag snart hoppa i bingen och sova några timmar. Upp vid 06:40 imorn igen!

Tjo!
Kommentar:

Se där ja... Nu blev det fart i galoscherna :D

2013-04-12 @ 13:25:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: