Bromölla Till Brisbane

2013-02-04
17:00:00

Bromölla Till Brisbane
Då var det dags!
Som jag har väntat på denna dagen!
Ända sedan i slutet på Augusti 2012 har nervositeten sakta men säkert smugit sig på mig, men inte har väl jag märkt det heller. Inte förrän igårkväll attackerade nervositeten mig, som en ninja ur mörkret, eller ett monster under sängen; när jag gick och lade mig, sista gången jag lade mig ner på min huvudkudde, i min säng, i mitt dammiga gamla pojkrum.. Eller njaa, kudden ligger ju faktiskt nerpackad i väskan men resten stämmer.


Det är många saker nu de senaste dagarna som varit "sista gången", men det känns ändå bra. Det är de sakerna som fått mig att inse hur äkta detta faktiskt är. Att jag ska flytta hela 15470km bort, till andra sidan planeten.


Det gjorde ont i hjärtat att se min fina mamma stå på tågstationen hemma i Bromölla och gråtandes vinka av mig. Nu sitter jag dock här på flyget. Med blandade känslor, jobbigt att inte kunna träffa familjen men härligt att slippa dem haha! Kommer sakna alla härliga mäniskor där hemma.

 
Mellanlandning i Abu Dhabi! Äntligen gratis WiFi.. Skulle egentligen lagt upp detta inlägget vid 17:00 idag men det gick ju som det gick haha.
Ska sitta här ett tag nu och slappna av, käka lite och ladda batterierna.
 
Resan har gått hur bra som helst hittills och allt har flötit på helt felfritt, dock har vi den längsta etappen kvar.
Abu Dhabi - Brisbane. Flyget avgår 10:25 och anländer 09:40 Australiensk tid (6 timmars tidsskillnad)
 
Nej! Nu får det va färdigskrivet för denna gången. Uppdaterar igen när jag kommer fram till Brisbane, och då kommer det förhoppningsvis upp en och annan bild också!

Ciao!
Kommentarer:
#1: Mia

Hoppas du får en kanon tid i aussie :-)
Oavsett var de slutar så e de här början av resten av ditt liv o du står nu med alla möjligheter i världen framför dig....

Önskar dig all lycka!!

Massor av kramar/Mia
Micke hälsar me)

2013-02-05 @ 10:44:54
#2: Pappa

Det ska bli spännande att följa bloggen.
Hoppas att du skriver hela tiden och inte tappar sugen. ;)

2013-02-05 @ 21:19:36
#3: None

Det ska bli superkul att följa dig, vännen. Berätta om allt, eller iaf nästan allt ;)
Jag lägger till din blogg i min och tipsar mina vänner (om jag får).
Kramen från kalla Nogersund

Svar: Tack, ska försöka berätta så mycket som möjligt! Lovar ^^Gör det, alltid kul med fler läsare :)
Kram från varma Brisbane
BogrenC

2013-02-07 @ 00:20:30

Hmmm.. Jag är ju inte alls någon "None"...

2013-02-07 @ 00:21:40

Det är så kul att läsa vad du hittar på down under, så jag har börjat om igen.
Jag saknar ditt leende när du kommer in i butiken och det är inte detsamma att se din far, även om ni är "ganska" lika ;)
Kramen

2013-04-12 @ 12:52:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: