Bromölla Till Brisbane

2013-04-21
13:57:37

Stradbroke Island
Idag har varit en bra dag!
Gick upp tidigt, packade ner handduk och solkräm i väskan. Drog på mig badbyxor och en härlig t-shirt.
Solbrillorna på näsan och ett glas O'boy, sen bar det av mot staden Cleveland där jag och Christian tog en färga över till Stradbroke Island, den vackraste mest makalösa lilla jordhög stor nog att kalla ö jag någonsin skådat!
 
Helt magiska utsikter! Vi hoppade på en buss och tog oss till södra delen av ön och eftersom resan dit tagit strax över 4 timmar så tog vi oss en varsin burgare på närmsta restaurang och sen gav vi oss iväg på vandring!
 
Såhär såg det ut ca 20 meter från restaurangen
 
 
Där nere på stranden tappade jag senare mina solglasögon i vattnet.. Hoppas att något kul vattendjur får användning för dem.
 
Längre söderut hittade vi detta stället. Väldigt vackert må jag säga.
 
Och ännu längre söderut (den sydligaste punkten på ön) knäppte Christian denna bilden på mig.
 
Efter ett litet dopp i vattnet, som för övrigt var väldigt varmt och strömt, (oroa er inte, vi gick inte längre ut än att det nådde till knäna) var jag tvungen att släppa ut klätterapan som bor inom mig och låta honom rasta sig lite
 
 
Hemresa från ön i solnedgången, vackert som tusan! Ja även tösen som hamnade med i bilden var vacker.
 
Nu ligger jag i min säng och söker lite Designjobb genom Australiens version av blocket.se.
Önska mig lycka till!

Tjo!
 
 
Kommentar:
#1: Sandra

Lycka till :)

Svar: Tack :)
BogrenC

2013-04-27 @ 08:43:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: