Bromölla Till Brisbane

2013-03-20
08:15:00

Längesedan sist

43e dagen i Australien nu. Vardagen har kommit ikapp, slut på slösandet med pengar och det börjar sjunka in för mig att jag faktiskt är på andra sidan planeten, fast.. Jag är ju inte på andra sidan planeten egentligen, jag är ju på denna sidan. Det är NI som är på andra sidan planeten. Knasigt.

Vi började andra ”Blocket” i skolan igår. Nu vet jag hur det fungerar och lär inte hamna efter på samma sätt (hoppas jag). Det har varit mycket plugg de senaste veckorna, vi körde ju inte igång riktigt som vi skulle i början. Men nu vet vi!

Saknar självklart vissa saker hemifrån såklart, men det finns många bra substitut här nere. Alltså nu pratar jag om produkter såklart! Det enda jag inte hittat något vettigt substitut för är O’boy. Hoppas det paketet mamma och pappa skickat kommer fram snart.

Det finns egentligen väldigt mycket att skriva om här på bloggen, men det finns inte riktigt tid till att skriva allt. Och hur kul är det egentligen om jag skriver ett inlägg varje dag? Är det inte bättre att jag skriver ett inlägg nån gång då och då när jag känner för det så ni blir överraskade över att det kommit ett nytt! Så får det bli! Ska försöka skriva ett varje vecka åtminstone.

Tjo!

En härlig bild på hela gänget från vårt första och än så länge enda besök på stranden i Surfers Paradise
Det ser molnigt ut men det var solsken och varmt så in i helve.. på stranden, och vågorna var helt galet höga!
Blir helt klart en tripp dig igen inom det snaraste, typ när vi pallar sitta på buss/tåg i två timmar.
Lyckas vi hitta någon som ska köra dit kan vi komma dit på 30-45 minuter beroende på trafiken.
 
Kommentarer:
#1: Ina med fam.

Hej Stoffe!Roligt att höra från dej igen,och att du mår bra.Bra idé med rapport en gång i veckan.Härlig bild.Allt är bra med oss,Sallie kör egen bil nu,och vi har fullt upp inför studenten.Fortsätt nu ha det bra och en Glad Påsk med Oboy.Kram från alla oss!

Svar: Hej Familjen Jönsson! :DGud vad kul, blev det en häftig peugeotkabbe nu då?
Det förstår jag! Fick verkligen en stor klump i bröstet när jag kom på att jag kommer missa Sallies student :( Ni får ta massa massa bilder så det kan kännas som jag var där.
Det ska jag! Glad påsk till er med, kram!
BogrenC

2013-03-22 @ 08:56:39

Hm... bara produkter... Jag tror nog du saknar mig lite åxå ;) Tjohoo!

PS. Fick du någon O'Boy? DS.

2013-04-12 @ 14:12:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: