Bromölla Till Brisbane

2013-03-24
12:47:59

Galen helg!
Shit vilken helg det har varit!
Igår gick vi upp tidigt och tog oss in till south bank i stan där det finns en artificiell strand. Hade inga höga förhoppningar men gudars vad underbart där var, helt sagolikt! Och för att inte snacka om vädret stekande sol hela dagen. Det var nog tack vare all den där solen som det gick som det gick senare på kvällen.. Blir ingen öl för min del på ett tag fram över kan jag ju säga iaf haha!

Vaknade imorse mer bakfull än jag varit någonsin.. Och när jag väl lyckats ta mig upp ur sängen och ner till poolen blev det ett långt dopp och minst två liter vatten till frukost. Efter ett par timmars sömn till senare så begav jag och Hjalmar oss iväg mot Pizza Hut som ligger ett kvarter bort, tar bara några minuter att gå dit.
På väg dit märker vi hur himlen lite längre bort är totalt kolsvart och vi konstaterar snabbt att det säkert blir åskoväder. Hur coolt som helst tycker vi såklart! Man kan riktigt se hur snabbt molnen färdas mot oss..
Vi beställer pizza och pang säger det bara så börjar det blixtra och regna. Vi skyndar oss tillbaka i ösregnet och slänger i oss pizzorna för att kunna gå ut på balkongen och åskåda det massiva ovädret och dess otroliga ljusspektakel, sjukt mäktigt var det.

Vi sprang över till Åsas balkong som har lite bättre utsikt än vad min hade mot själva epicentrat av ovädret, det regnar fortfarande mer än vad som borde kunna vara möjligt och där står vi i bara badbrallor på en balkong på högsta våningen i byggnaden, exalterade upp över öronen. För en stund kände jag mig som en sjuåring igen.

hmm.. Varför inte slänga oss i poolen en stund? Sagt och gjort! Vilken upplevelse, häftigaste jag varit med om på väldigt länge faktiskt.
 
Tyvärr så har jag inga bilder av det dock. Var alldeles för uppspelt för att ens tänka på att fotografera!

Nu ska jag gå och sova!
Tjo :)
Kommentar:

Bada i poolen mitt under ett åskoväder? Nja, inte riktigt bra, eller... Kanske missuppfattade jag... Kramen

2013-04-12 @ 14:19:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: